perjantai 29. heinäkuuta 2016

Domino; Päivä Jyväskylän seudulla..

- Paavo! Tuu kyytiin ny. Lähdetään! 
- Minä en erityisemmin pidä autoilusta! 
- Tuu ny vaan. Mukavaa täälön! 
- Onko jotain evästä?
- Mennään moikkaamaan velipoikaa! Kiva nähdä Romeo pitkästä aikaa! 
- Hei Romeo, meidän pitäis olla kasvot kameraan päin!
- Miepä oonki nuon ku Markus Selin...
- No, mitteepä Puavo uattelet, eekö myö sammaan kuvvaan sovita?
- Kuule, minä olen Paavo The Great..
- Mutku sie tulliit meille kyllään... Tämä on miun pihhaa.
- Joo, mutta kuriin laitan sinut pihas kuin pihas! 
- Hei Romeo, jätä vähä hajurakoa!
- Sori, mie en muistanna että siepä Tomino haiset. 
- Romeo, voin kertoo; toi ei sitte anna periksi enneku me ollaan täs just eikä melekeen. 
- Ja mie en se taaskaa ymmärtännä sannaakkaa....
- No eepä se Puavo tullunna tähän makkoomaan....
- No ei. 
- Kuuleha sie Tomino....
- Romeo! Oot siinä ny sitte aiva rauhas. Mä oon sulle sanonu jo, jotta mä en sulle ala tyttikseksi! Sun pitää täältä Savosta ettiä ittelles joku hoito. Ja juttelet sitte viä näistä asioosta emäntäs kans. Puuruako sullon ollu korvis, kun et oo ymmärtäny, jottei oman siskoon kans ruveta vehtaamahan! 
- Olisit sie kyllä miulle kelevanna...
- No, tässä me nyt ollaan; kolme Rämäläistä. 
- Mami sanoo, että mä saan sinisen kaverin! 
- Ai mistä?!
- No, jostain kennelistä! 
- Miksi sun mami haluaa toisenkin chowin?
- Niin..... kun mamilla on jo kyllä mut....
- Ee oo vielä oppinna läksyä.... Nakkaahan Puavo ylävemmat! :)
 - Noh, poijat! Mami on ihastunu Romeon värihin. Eksä Romeo kuuntele ollenkaa?
- Elä sie Tomino veä herneetä nekkuun, mut kun siun mamilla ompi tuo aksentti nii outo. Ompiko se kaakaa?
- Romeo! Hei haloo! Tiedätkö sä ollenkaan kuinka kauan me tuijotettiin maisemia ilman ruokataukoa, kun sun luo tultiin! Tämä sun stadi on ihan sikakaukana! 
- Suattaapihan tuo olla; miun piha se on kuitennii paras. Vai antaapiko ne siun olla ulukona iliman aetausta?
- Romeo; kieli ulos! Ihmiset haluavat kuvia, joissa sininen kieli näkyy!
- Puavo; vaehahan jo levyä; tuo seon jo vanaha juttu!
- Näkyykö mun rusetti? Eikai se vaan likaantunu?
- Et nyt Domino viittisi. Pakko sinunkin on joku uusi juttu jossain vaiheessa keksiä. Tuo rusetti on jo niin laastseeson....
- Mä en niinku yhtää jaksa noita teidän juttuja. Voitteko olla jo sovus!
- Mitäpä sie Puavo uattelet, ookkona tuumanna?
- Mietin vielä...
Nähdään taas Romeo! 
Oli ihana päivä sun luonas Savossa!
- Tuleekohan meistä Paavo niin tuttuja, että tiedetään, mitä toinen ajattelee, vaikkei sanota mitään?
- hmmm. Niin mitä?!? Nyt en ymmärtänyt kysymystä. 
- Juu, ei taida olla pelkoa....   Oli kyllä mukava käydä Romeon luona...Vai mitä?
- Noh...Pitkä matka ilman evästä ei ole minun mieleeni...
- Okkei... Teillä on kyllä hyvät safkat; kermajuustoo ja kaikkee..
- Jep. Mutta kyllä se jonkin verran koulutusta vaati :)


Kiitos Raipe kuvista ja Jaana murreavusta :)

1 kommentti:

  1. Piti tulla viä uusista lukeen tää, ku oli niin kivvoo lukkee savvoo...:) <3 Jenni

    VastaaPoista

Kiva kommentti piristää päivää!