torstai 11. helmikuuta 2016

Kirppistelyä...

Muistan olleeni amiksessa, kun Seinäjoelle avattiin mitta-asteikkooni yltävä kirppari. Vanhankylän Ullakko avasi ovensa Citymarketin takana. Kassan läheisyydessä oli pieni taso, jonka yläpuolella olevassa kyltissä luki "Levikset". Ne olivat kova juttu silloin! Siitä se silloin alkoi; mun hurahdus; ja loppua ei näy! 
Monista kirpparien ovista oon kävelly sisään vuosien varrella. Alkuaikana mua hävetti yli kaiken lähteä pois ostamatta mitään, mutta nykyään asia on ihan ok. Aina ei vaan voi löytyä aarteita! Ja hyväksyn, että ei ole mun moka, jos tarjontaa ei vaan ole. Ullakon ovea avaan vieläkin viikottain. Sieltä tekee todella hyviä löytöjä vieläkin, vaikka 20 vuotta on kulunut!


Seinäjoella ovensa avasi vähän aikaa sitten uudistunut YkkösBasaari. Törnävällä tähän asti vaikuttanut liike sijaitsee nyt Minimanin ja Duudson Activity Parkin välissä. 

Basaarille on tehty kulku niin, että auton voi jättää myös Minimanin parkkipaikalle, kierrätyspisteen läheisyyteen. 

Muutamat hyvät löydöt oon jo kotiuttanut, mutta jokainen liikenevä pennonen säästetään nyt pennun hankintaan. Juuri yks päivä juteltiin muksujen kanssa, että pelkkä hankintaan säästetty raha ei riitä, vaan sitten Faunattareen menee luultavasti aikamoinen nippu, kun haetaan ruokaa ja tarvikkeita ja vakuutuskin aiotaan ottaa. Meidän neiti huokailee kauniiden koiranvaatteiden, makuukoppien ja valjaiden perään. Saas nähdä, kuinka meidän kodin seinät vielä pullistelee, kun tänne mahdutetaan pennunkin omaisuus. 

Maaliskuun alussa Ilmajoella luennoi mielenkiintoiselta kuulostava koirakorjaaja. Itse ilmoittauduin mukaan, kun ajattelin, ettei oppi ojaan kaada. Etelä-Pohjanmaan Kennelpiiri puolestaan järjestää huhtikuun alussa kasvattajan peruskurssin Seinäjoella. Vaasassa on sitten kaikkien rotujen koiranäyttely huhtikuun puolessa välissä. Kyllä näillä kalenterin viikonloput hetkeksi täyttyy!

Minä olen tuskastellut päivien hidasta kulkua. Olen yrittänyt keksiä tekemistä, jolla saisin ajan hurahtamaan eteenpäin. Lukiossa aikoinaan pidimme aamunavauksen, jossa viimeinen lause ennen Janet Jacksonin kappaletta kuului näin: " Ja sekin on totta, että nukkuessasi aika nopemmin vierähtää". 
Ensi viikolla nimittäin pääsemme ihastelemaan pikkuisia pentuja! 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kommentti piristää päivää!